A keresőoptimalizálás évszakai

A tavasz, a nyár, az ősz és a tél máskor van online a keresőoptimalizálásban

Vége van a nyárnak, hűvös szelek járnak… – mondja a népdal. Ám aki online marketingben utazik, az nem a szelek járása alapján határozza meg az “üzleti évszakokat”, hanem a vásárlások alakulása alapján. Például most lekér egy táblát a Google Trends-ből, hogy az emberek miként kerestek az elmúlt esztendőben a fürdőruha szóra:

Keresések a Google Trends eszközében a fürdőruha szóra
A fürdőruha szóra így kerestünk egy év távlatában

Mit látnak szemeink: hűvös szeleknek még nyoma sincs, de a fürdőruhák iránti keresettség már teljes lecsengésben van.

A nyári ruhadarab iránti kereslet csúcspontja május legvége és július legeleje között figyelhető meg. Lám, igazolva láthatjuk a hipotézist: a fürdőruhát termelő és árusító iparosok, kereskedők számára a nyár már véget is ért!
Számukra a nyár nevű évszak már nem játszik, ők most kiárusításokat tartanak, hogy szabaduljanak a fölös termékeiktől. Az AdWords hirdetéseket tanulmányozva 2017 augusztus 17-én egy pillanatnyi mintavételen az alábbi hirdetéseket látjuk:

Akciók az AdWordsben
Négyből három akciós hirdetés

Lám, a hirdetések java is visszaigazolja tételünket, vége van a nyárnak, óriási időszaki akciók járnak.

Majdnem minden szakma rendelkezik bizonyos fajta ritmikussággal a keresettségében és ezt a ritmikusságot érdemes figyelembe vennie online marketing munkája során. Mind a keresőoptimalizálásban – például cégblog bejegyzések gyakoriságának növelésével-csökkentésével -, mind az AdWords hirdetések közzétételének gyarapításával.
Ráadásul ez a ritmikusság kettős: vonatkozik a cégre, vállalkozóra magára és potenciális ügyfeleire is (utóbbiak esetén akár más-más időpontokban).

Pl. a felvételi pontszámok megismerése után most áll csúcsponton az OKJ képzések iránti kereslet, még tart pár napig az albérlet keresés dömpingje, a középiskolát, főiskolát, egyetemet végzettek még adtak maguknak egy gondtalan nyarat, de most aki még nem tette, az állást keres…
Az autóbérlés szakmája, az autókölcsönzők számára a szüret ideje nem szeptemberre esik, hanem azoknak a rendezvényeknek az idejére, amelyekre külföldiek is érkeznek nagy tömegben. Tehát a “szüret” a Forma1, a Sziget idején jelentkezik.
A hotelek, apartmanok számára a hosszú hétvégék meg a Szilveszter a “puttonyozás” időszaka. (Na, jó, a Balatonnál más a helyzet, ott az online marketing nyár egybe esik az évszak nyarával.)

Az online marketing, s benne a keresőoptimalizálás nyara

Vannak vállalkozások, amelyek nyáron téli álmot alusznak, jegelik a linképítést, nem nyúlnak a honlaphoz keresőoptimalizálási célzattal és nem is hirdetnek. Felfogásuk szerint nyáron úgyis “mindenki nyaral”, kevesebb a honlapon a látogató.
Nem mindenki nyaral!
És most nem a lakosság ama felére gondolok, amelyik nem is engedheti meg magának a nyaralást, hanem arra, hogy valaki azért mindig marad a munkahelyeken, aki a légkondi hűvösében (és a CEO távollétében, aki az Adrián hajózik éppen) nem csak pornó oldalakat, hanem a szakmáját, az üzleti életet érintő honlapokat is megnézi, tanulmányozza.

Előzésre alkalmas hetek a keresőtáblán

A keresőoptimalizálásban érdekeltek pedig jól teszik, ha felteszik: nyáron könnyebb előzni a keresőtáblán, mert a konkurencia nyaral vagy azt gondolja, hogy nyáron nem érdemes.
Ilyenkor ugyan valóban kevesebb a látogató, de kevesebb a blogokban a poszt is, kevesebb a webshopokban a felvitt áru, kevesebb hirdetést eresztenek meg az anyagilag jobban eleresztett konkurensek.
Szóval van erre még egy-két jó hét: a SERP-en, vagyis a keresőtáblán most rohamozzunk! 🙂

***

Kapcsolódó bejegyzések:

“A keresőoptimalizálás évszakai” bejegyzéshez 1 hozzászólás

  1. Azért vigyázni kell, mert itt ez a fránya globális felmelegedés és ha szeptemberben is ilyen meleg lesz akkor kitolódhat a fürdőruha szezon és késhet a tűzifa szállítás rohama.
    A képzésben is vannak fő időszakok. Ez elsősorban a HR költségvetés meghatározása körül csúcsosodik.
    A gyakorlatban azonban sajnos kevés cég gondolkodik a képzésről stratégiai szemlélettel. A megrendelők zöme impulzusvásárló. Van valamilyen probléma, gyorsan képezzünk.
    Kis cégként én úgy gondolkodom folyamatosan figyelni kell az oldalunkra.

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.