Keresőoptimalizálás tippek, SEO kezdőknek

A SEO, a keresőoptimalizálás motorja
SEO, keresőoptimalizálás: egymáshoz illeszkedő részek

Site a keresőoptimalizálás alapjairól

Tulajdonképpen egyszerűen is elintézhetnénk a dolgot, ha csupán annyit mondanék: a Bognár Stúdió azokra is gondol, akik most kezdenek a SEO-val, magyarul a keresőoptimalizálással, a keresőmarketinggel foglalkozni (vagy úgy érzik, érdemes volna egyszer újragondolni a rutint, a szakmai protokollt, amellyel dolgoznak). Ehhez a segítséget, az alapvetést immár messzi évek óta egy önálló, ingyenes ismeretterjesztő oldalunk biztosítja.
Ám az ajánlás előtt néhány elvi dologra szeretném felhívni a figyelmet.

Keresőoptimalizálás és illúziók

Aki keresőoptimalizálásba kezd számoljon le néhány illúzióval.
Ilyen például a csodatevés, a pillanatok alatti előrehaladás. Persze akadhat ritka kivétel, mondjuk egy olyan honlap, amely nem tartalmaz kitöltött title tag-eket és ezt pótoljuk – szóval egy ilyen honlap akár lábra is állhat, ha a konkurensei erőtlenek és kevesen vannak. De egy ilyen honlap nyilván más hibákat is tartalmaz és ez már átvezet minket egy másik megállapításhoz, amit kevesen szoktak megemlíteni: egy marketing felkészültségében gyenge cég aligha lehet tartósan előrébb a weben, mint azt a felkészültsége lehetővé teszi!
Gondoljunk csak bele: hiába áll a keresőben elől egy árut árusító cég, ha a pultnál flegma az eladó, ha erőtlen a cég dizájnja, ha rosszul van belőve az ár  – és hosszan folytathatnám a sort. (A marketing a Corporate Identity kifejezéssel illeti a vállalati cselekvés, a design és kommunikáció egységéből következő arculatot.)
Ebből is következik, hogy számomra teljességgel meglepő a SEO során, vagy akár az AdWords hirdetések terén a sikerdíjas tevékenység.

Szedjük le a keresőoptimalizáláshoz tapadó szélsőségeket.
Például azt az elgondolást, hogy a keresőoptimalizálással mindent meg lehet oldani, egy-két jó varázsige, egy-két jó link és ennyi az egész!

Ezzel szemben az interneten az a helyzet, hogy egy általánosan vett marketing erőt – a honlap, a cég a saját árnyékát  – nem lépheti túl. Tartósan aligha szerepelhet egy marketingben járatlan cég előrébb a keresőkben, mint egy online marketingből, keresőmarketingből felkészült cég.
Amelynél persze az offline marketing világa is rendben van. A keresőmarketing, a honlap optimalizálás, másként a keresőoptimalizálás csakis így lesz igazán hatékony!

Bár ahány ház, annyi keresőoptimalizálási szokás!

Tippek

Láthatjuk, hogy nincsen egyetlen, általánosan ismert recept arra nézve, hogy egy honlap előrébb jusson a keresőkben.
Vannak olyan profi keresőoptimalizálók, akik nem használnak például olyan, általam fontosnak ítélt meta tag-et, mint a description. Úgy vélik, ezt ugyanúgy nem veszi figyelembe a kereső, mint a hajdan nagyon fontos keywords metát. Ha így is lenne (bár nem hiszem), ezáltal a keresőre bízzák, hogy az mit jelenít meg két sorban, 160 karakter hosszúságban a keresőtáblán (a SERP-ben) a honlapunk vastagon szedett title-ja alatt.

Pedig a keresőben megjelenő néhány sor lesz a mi kirakatunk, hát persze, hogy nekünk kell oda kitenni az árunk lényegéről szóló, relevanciát hordozó, kedvcsináló szöveget.

S hogy mennyire nincs recept, azt jól mutatja, hogy igazat adnék annak a webáruházat gondozó webmesternek, aki azt mondaná, hogy bizonyos esetekre nem érvényes, amit mondok, hiszen több ezer terméknek csakis egyfajta automatizmussal lehet leírást (descripcion-t) adni.

Recept tehát nincs, dilemmák és megnövekedő munkamennyiség viszont van. Google Analytics, Search Console, Google Plus, Cégem, Facebook fiók kezelése – ezek tippek is egyben. És mindez előtt, közben és után kulcsszó választás, webanalitika, konkurencia elemzés, pozicionálás, szövegírás, betöltési gyorsaság, visszacsatolás…

A minap azt olvastam, hogy az egyik autógyár szándékosan olyan hibás motort rakott össze, amelyet működés közben hallgatva a szerelők beazonosíthatják a motor hibáit. Nagyon jó volna, ha összeállíthatnék itt egy olyan honlap oldalt, amely tele lenne SEO hibával, hogy azokat bemutathassam. De az a honlap meg sem jelenne a keresőkben, a domainem le lenne tiltva, és akkor még ezeket a sorokat sem olvashatná, aki kíváncsi volna rájuk. És akkor kár is volna ajánlanom a keresőoptimalizálás nevű, az alapokat felmutató, ismeretterjesztő oldalakat 🙂
Keresőoptimalizálás: SEO-ból 7/30 magyar

SEO vagy keresőoptimalizálás?

Eldőlni látszik a kérdés, hogy a SEO vagy a keresőoptimalizálás szóra érdemes-e optimalizálnia honlapját, blogját az online marketing keresőmarketingben utazó specialistáinak.
Ugyanis az történt, hogy a Google a google.hu-n nagy mértékben változtatott a szűrőjén, s a magyar táblára valósággal ráöntötte az angol nyelvő, SEO-val foglalkozó honlapokat. Ezzel a magyar szakemberek honlapjai kipenderültek a “nemzeti” oldalról.
Ez a tendencia a nemzetközileg használt szavaknál másutt is erősödött, de korántsem ilyen mértékben.
A Bognár Stúdió keresőoptimalizálás-seo blogjában, vagyis ebben a szakmai blogban, kimutatta, hogy június egy véletlenszerűen kiválasztott napján az első harminc találatból – a SEO tükörszóra keresve, privát módban – mindössze 7 volt magyar nyelvű honlap vagy blog! A helyzet azóta sem változott.
Erre értem azt, eldőlt a dilemma: csak a legelszántabbaknak érdemes a SEO szóra optimalizálni, versenybe küldeni a látogatók kegyeiért szakmai weboldalaikat, mert a világ legrangosabb szakmai kiadványaival találják szembe magukat.
Kérdéses, hogy vajon a külföldi lapok “beengedésének” csúszkája mikor és hogyan fog változni. Mivel hónapok óta nem változott a helyzetkép, ez a helyzet marad, nyilván.

Mire keressen a SERP-ben a látogató?

De a fő kérdés, már ha a kereső embert tartjuk a legfontosabbnak, hogy ő mire keressen a Google-ban?

A SEO szóra kereshet:

  • aki jól tud angolul
  • vagy ha nem, akkor nem zavarja a fordítógép magyartalansága
  • aki jó tippekért olvasna kitűnő külföldi szakmai híreket

A keresőoptimalizálás szóra keressen:

  • aki ha munkát rendel, magyar árfekvést szeretne
  • aki a magyar példákat élet közelibbnek gondolja a keresőoptimalizálás terén
  • aki szereti, ha gördülékeny magyar nyelven olvashat

Mi most mindenesetre ajánlunk egy magyar blogot, amely több, mint tíz éve szolgálja olvasóit, és ezen belül is egy olyan bejegyzést, amely a keresőoptimalizálás alapjaival ismerteti meg Önt, méghozzá napra készen, s szakmai részletességgel:
> keresőoptimalizálás

További fontos oldalak:

***

A témában ajánlom még:
> Keresőoptimalizálás + AdWords

Szólj hozzá!