A keresőben keresem: kereső

Keresés

Google: a labda el van vetve; nyugilaszti
Google: a labda el van vetve!

A Google novemberi ügynökségi napja is olyan volt, amilyennek egy ilyen napnak lennie kell. A vendéget reggelivel, ajándék tollal és Google nyugilasztival fogadták. Meg néhány kivetített találattal a Google keresőből.
Ez utóbbiakból megtudhattuk, hogy a magyarok legkeresettebb öt celebje között csak két magyar található: Daróczi Dávid és Mr. Csikicsunáj. (Vagyis a jó magyar celeb vagy halott vagy egy teljesen lökött figura kell legyen, csakis ezekkel az ismérvekkel kerülhet a keresettek élvonalába.)
Persze az is kiderült, hogy Magyarország iránt is mutatkozik külföldről némi érdeklődés, amelynek középpontjában nem a forradalminak mondott kétharmados választás, hanem az angol-magyar futballmérközés és a vörösiszap iszonyata áll.

Hja, focistának kéne menni – talán erről jutott a Google Magyarország ajándékozási felelősének eszébe a Google labda, amit markolászhatott ki-ki az esetleg nem kedve szerinti eredmények láttán.

Keresem a keresőm

Lopva az ötletből, most én is megkérdeztem a Google keresőt, vajon a keresők terén hogyan is állunk!? És láss csodát, a kereső szó beütésére nem a keresőkirály az első, és ezzel máris ellenpróbára késztet. És ekkor újabb csoda történik: a BING-ben sem keresőt kapunk az első helyekre.

Ám tegyük félre a tréfát (amellyel viszonoztam most a Google ajándékát, a nyugilabdát), és valljuk be, számos hasznos információt kaptam a magyar online piaci helyzetről, a karácsonyi online-offline vásárlási szokásokról, az AdWords és más Google programok újdonságairól, a mobiltelefónia térnyeréséről és az ebben rejlő piaci lehetőségekről.

Online vásárlás
Online vásárlás

Azt például nem sejtettem, hogy a magyar KKV-ék 55%-a még mindig nincs jelen a neten és a bemutatott érveik is megdöbbentettek.

Az ügynökségi részvétel a nyári alkalomhoz képest láthatóan erősen gyarapodott, így nyugodtan megállapíthatom: a Google kitűnő szövetségeseket talált a magyarországi online piac meghódításához. Persze ezt fordítva is megfogalmazhatom: a magyar piaci szereplők jelentős támogatást kapnak a Googletól az ésszerű, hatékony, üzleti online jelenlét megszervezéséhez.

***

Korábban a Google és az ügynökségek kapcsolatáról:

Szólj hozzá!

%d blogger ezt szereti: