A Google koszorút hozott a SEO sírjára?

Meghalt a keresőoptimalizálás?

Olvasom a SEO-ról szóló “gyászjelentéseket”. A SEO (keresőoptimalizálás) meghalt. Kész, vége – nyugodjék békében. Nem lesz már szükség SEO tools-ra, SEO fórumra, keresőoptimalizálás blogra, nem kell már optimalizált, okosan szerkesztett oldalakra pazarolni az energiákat – a Google a személyre szabás automatikus engedélyezésével tulajdonképpen a keresőoptimalizálás koszorúját küldte el – nagyjából ezt olvashatom.
Jómagam másképp gondolom!

Az internetes keresés valóságos tudománnyá vált az elmúlt esztendőkben és ugyanúgy a változások és a fejlődés jellemzik, mint bármi egyebet a világon.

Változó technológiák – pontosabb találatok

Tehát semmi meglepő nincs abban, ha a keresőóriás, a Google, amely az internetes keresés iparágának piacvezetője, folyamatosan újításokat vezet be, hogy a keresés technológiája több megoldást is kínálhasson a pontosabb, a használhatóbb találati eredmények elérése érdekében.

A legutóbbi változtatás a személyre szabott keresést mozdítja elő. Mondhatnánk szétválasztja a széket (ipari érdeklődés) a székrekedéstől (egészségügyi tartalmak iránti kötődés) vagy a székesfőváros (földrajzi-történelmi-településüzemeltetési) jelentésbeli-tartalmi irányait.
Kattintásai alapján az adott számítógép tulajdonosa a maga által inkább kedvelt vonulatot kapja a találati sorrendben, tehát az ülőalkalmatosságot kereső a széket, a hokedlit, a sámlit tartalmazó oldalakat előrébb, mint a székrekedés elleni gyógyszereket kínáló gyógyszertárak listáját.

Komplex, integrált keresőoptimalizálás

Tehát szó sincs a SEO, a hatékony keresőoptimalizálás haláláról – éppen ellenkezőleg: most jön meg a keletje az igazi – marketing-alapú, a keresés pszichológiai, nyelvtani-szemantikai, matematikai, számítástechnikai alapokat ötvöző, a sokirányú megközelítést lehetővé tevő, több módszert felvonultatni képes – tudásnak!

Amúgy praktikusan közelítve a dologhoz: a keresőtábla tetején, jobb oldalon találunk egy “Internetes előzmények” feliratot, amelyre kattintva “a keresési tevékenység alapján történő személyre szabást” letilthatjuk. És akkor újra a standard találati tábla jön elő – a maga többrétegűségében. (Com alatt a nemzetközi, országjel alatt – pl. Google.hu alatt a magyar – egy adott ország találatait preferálva, a beállításainkat követő árnyalatokban.)
P.S. 2017.07. A bejegyzés írásához képest ma már kicsit másképpen néznek ki a dolgok a keresők vidékén. A Google Chrome bal felső részén nagyon sokféle beállításból választhatunk.

A Google a beállítások sokaságát nyújtja

***

Korábban a keresésről:

SEO: hol élsz te?

Az online kereső ember dilemmáiból

Keresőoptimalizálás

“A Google koszorút hozott a SEO sírjára?” bejegyzéshez 4 hozzászólás

Szólj hozzá!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.