Egy bútorüzlet kettős titka

Egy nemrég pályára állított bútorüzlet honlap sikerének kettős titka kell, hogy legyen. Egyfelől valós keresletet kell kielégítenie magas minőségben, hozzá kapcsolódó marketing munkával és honlap-technikai értelemben, elegánsabban fogalmazva, online marketing, keresőmarketing, keresőoptimalizálás értelemben is élen kell járnia.

A vásárló mozgatórugói

Ha új lakásba költözünk vagy bővítjük a meglévőt, esetleg szeretnénk felfrissíteni például a nappalinkat, az ülőbútorok beszerzése magától értetődő döntés. Napjainkban a kényelmi ülőbútorok számítanak a legkedveltebb berendezési tárgyaknak, s egyúttal ezek vannak kitéve a legnagyobb igénybevételnek is a mindennapos használat által. Éppen ezért fontos, hogy olyan kanapét vagy ülőgarnitúrát válasszunk, amely formáját és stílusát tekintve leginkább megfelel az igényeinknek, megfelelő helykihasználást biztosít, illik a lakás vagy a rendelő, a váró, az iroda enteriőrjéhez, ugyanakkor kényelmes, kiváló minőségű és strapabíró.

A döntés nem egyszerű, hiszen számos webáruház és hagyományos bútorüzlet kínál kanapékat széles választékban. Az igazán megbízható kereskedőházat onnan ismerhetjük fel, hogy az impozáns termékválaszték mellett számos vásárlóbarát szolgáltatást kínál, s a legjobb esetben bemutatóterme is van, így a vásárlót nem érheti kellemetlen meglepetés, hiszen megnézheti, kipróbálhatja a neki tetsző bútorokat.

Rátalálnak-e a bútorüzlet honlapjára?

Ám aligha történhet egy olyan katalógus jellegű honlapról válogatás, a honlap üzemeltető szempontjából pedig ügyfél szerzés, forgalom növekedés, amelyre nem lehet rálelni a keresőkből.
A keresők között persze kitüntetett helyen szerepel a magyar piacon szinte egyeduralkodó Google. Ebből következően a egy bútorbolt, bútorüzlet honlapja is a Google irányelveit kell kövesse, azoknak kell eleget tennie.

Persze vannak olyan általános, minden kereső számára fontos tényezők (Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Opera stb.) mint a betöltési gyorsaság, a szabályos kódolás, a megbízható védelem, a korszerű számítástechnikai megoldások alkalmazhatósága, a social media hálózataihoz való kapcsolhatóság.
A jó online felkészültségű bútorbolt mindezen elvárásoknak a legfrissebb kiadású WordPress motorra ültetve, a legkorszerűbb PHP-nyelvvel igyekszik eleget tenni, a biztonságos kommunikációt pedig SSL-lel (https előtaggal) biztosítja.

A menürendszer tiszta, a tartalom jól kiolvasható belőle mind a látogató, mind a keresők pókjai számára. Az előbbit morzsa, az utóbbiakat webhelytérkép is segíti a háttérben a YOAST SEO vagy az AIOSEO jóvoltából.
A képek alatt Google friend elnevezések, alternatív szövegek találhatóak. A textet Heading 1 – 2 fejezetcímek vezetik.

Természetesen a pluginek (beépülők) is folyamatosan frissítésre kerülnek, az url-ek pedig tisztán mutatják az elért oldal tartalmát, a struktúrában elfoglalt helyét.
Az pedig teljesen természetes, hogy a Google Search Console és Analytics alá is beintegrálódott a website.

Most már csak az kell, hogy a látogatók rátaláljanak a SERP-ből (a találati tábláról) organikus találatot produkálva, illetve rárepüljenek az akciós oldalra a Google Ads, vagy a facebook hirdetések szárnyán.

***

Kapcsolódó tartalmak:

Bognár László

Az Első Magyar Keresőoptimalizáló Verseny győztese vagyok. Közel húsz éve dolgozom az online marketing, azon belül is a keresőmarketing területén.
A SEO, a keresőoptimalizálás mellett érdekel a blog műfaja. A közösségi térben a gerillamarketing.blog.hu blogom a leginkább közismert.
Közel két évtizedes múltra tekint vissza az általam szerkesztett Jóljárok Magazin is.

Szólj hozzá!