A blogstratégia és a szakmai blog előnyei

Cégblog stratégia

Holnap kerül sor az Internet – marketing – cégblog fórumunk második, befejező találkozójára. Most már kifejezetten a céges blogok világával foglalkozunk majd.
Larry Webernek van egy csodálatosan összeszedett mondata, amelyben szinte minden benne van, amit a cégblogoktól elvárhatunk. Így hangzik:

A blogstratégia

“… a blog kitűnő eszközt kínál arra, hogy fokozzuk a vállalatunk, a termékünk vagy a márkánk ismertségét…, hogy elnyerjük a meglevő és leendő vevők … bizalmát, erősítsük …kapcsolatainkat, valamint, hogy közösségi érzést alakítsunk ki azokban, akik fontosak a márkánk sikere szempontjából.”

Ebből a mondatból még azok a fogalmak is levezethetőek, amelyek megnevezett formában nincsenek is benne. Ilyen például a krízishelyzetek kezelése (a válságkezelés kommunikációs, PR-es formája) vagy bármi más.

Meggyőződésem szerint a ma is író 100 millió blogger mindegyike exhibicionista lény, de a szakmai – vagy másképpen fogalmazva az üzleti – blogot vezetőknek még inkább annak kell lenniök.
Az exhibicionizmust persze tudományos alapon és nem a hétköznapi értelmében használom.
Tehát az öntisztázás, a kapcsolatépítés, az érdekérvényesítés (érvényesülés) és a társadalom kontrollja feletti igényünket értem alatta, (ahogy Calvert érti az exhibicionizmus gyökereit.)

A sztori szempontja

Hétköznapi értelemben vett exhibicionizmusra gondolva tehát szó nincs magamutogató résztvevőkről, ellenkezőleg…
Péter például hallatlanul szerény, pedig kifejezetten jó híre van immár két évtizede a saját szakmájában, nincs ember, aki ne eképpen nyilatkozna róla.
Az Internetről beszélgetve nem szégyenli bevallani, hogy jó ideig idegenkedett tőle, sőt, haraggal gondolt olykor a hálóra, amelyen az ügyeskedők olcsóbb termékei is elérhetőek…

Aztán a minap fél napra “elköszönt” otthonából az Internet csatlakozás, a nagylánya nem tudott csetelni, a felesége előtt titokban maradt az aznapi főiskolai jegye és Péter sem tudhatta meg kedvenc kosárlabda csapatának aznapi eredményét. Világ vége volt – maga sem hitte volna, hogy az Internet már ennyire beépült a családja életébe!

A sztorikat valamennyien kedveljük, a céges sztorikat is, Péter első próbálkozása cégblogban a Sony rózsaszín fényképezőgépéről szólt – arról, hogy azt gondolta a munkatársaival, a SONY marketingeseinek valami baja lett, ki a fene fog rózsaszín fényképezőgépet vásárolni – és erre mi történt, a rózsaszín fényképezőgép slágertermék lett.

És ezt be merte vallani blogban, a nyilvánosság előtt,  mert őszinte lenni, el merte ismerni a tévedését – és ezzel, vagyis a személyességgel, szerintem új híveket szerzett magának! (Vagyis a cégének, hiszen a cég blogjába történt bejegyzésről beszélünk.)

A SEO szempontja

Vagy ott van Gábor, akinek az a világhírű neve van – ILKA, ő már valódi sztárja a blogoszférának és az Internetnek, sőt a magyar médiának. Ő az, akinek a neve elé egy M betűt írt egy világcég, és most a Rudi-fronton próbálja ez a barom(i) nagy cég védeni egy kis magyar bétével szemben a becsületét – nem sok sikerrel, mert nincs az az ember, aki egy pindurka cég és egy multi vitájában ne a kicsi mellé állna (legalább lélekben).
Ezt az egyszerű igazságot egyedül csak a MILKA képviselői nem tudják, hanem inkább bíróságra járnak, nevetséges pereket indítanak, nem tudván, hogy minden fordulóval mélyebbre süllyednek a megítélésünk mocsarában.

De Gábor is szerény és lelkesen megosztja velünk blogja tapasztalatait – kiváltképp a SEO, a keresőoptimalizálás szempontjából, mert neki aztán tényleg LÁTSZANIA KELL, elvégre ő kicsi, aki harcol egy barom(i) nagy behemóttal 🙂
A blog kiajánlásának rendszeréről már beszélgettünk – mert nem várhatjuk csak azt, hogy a keresőkből ránk találjanak…

Vagy itt van szintén szerényen Ferenc, aki itt, ebben a blogban debütált egy vendégbejegyzés során:
Online marketing tapasztalatok (mg. gépalkatrészek)

***

Előzmény:
Előadás: Internetmarketing, keresőoptimalizálás, cégblog

Keresőoptimalizálás, SEO példa – hogyan gondolkozik a SEO-s:
A keresőoptimalizálás most megugatja a kutya.blog.hu-t

Egyetemi (egyetemes ?) előzmény:
Webmarketing Workshop a PTE Marketing Tanszékén